CN1049902
Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR, destinate conectării centrelor urbane din România și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri
Informații generale
Tip
Anunt de participare
Data publicării
25.11.2022, 15:53
Stare procedura
In desfasurare
Legislație
Legea nr. 98/23.05.2016
Legislație
Legea nr. 98/23.05.2016
Instituție de validare
ANRMAP
Activitate principală
Altele
Autorități contractante
Denumire
Autoritatea pentru Reforma Feroviara
Județ
Bucureşti
Adresă
Strada: Bulevadrul Dinicu Golescu, nr. 38
Telefon
+40 374808536
Fax
+40 374808649
Email
Site web
www.arf.gov.ro
Titlu licitație
Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR, destinate conectării centrelor urbane din România și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri
Descriere succintă
Autoritatea pentru Reformă Feroviară - A.R.F. intenționează să realizeze, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), achiziția de material rulant nou (20 unități) de tip inter-regional și servicii de mentenanță și reparații RE-IR. Materialul rulant va fi utilizat pe rutele aflate sub contractele de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv operatorilor de transport feroviar de călători în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007 și cu prevederile legislației din România.
Achiziția va consta în:
A) PRODUSE:
1) 20 rame electrice inter-regionale RE-IR (18 rame+2 unități de rezervă), destinate transportului feroviar de călători inter-regional (de lung parcurs), conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS);
2) Alte dotări și accesorii, conform cerințelor specificate în CS.
B) SERVICII:
1) Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 15 ani. Serviciile sunt necesare funcționarea respectivelor rame RE-IR, conform cerințelor specificate în CS;
2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și aplicațiilor software;
3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistența tehnică în perioada de garanție.
Având în vedere prevederile art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, actualizată, privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, a art. 72, alin(1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE și concluziile studiului de fezabilitate în contractul de achiziție va fi prevăzută o CLAUZĂ de REVIZUIRE, posibilitatea suplimentării:
• perioadei de mentenanță cu încă 15 ani, conform cerințelor din CS; și a
• cantității cu 9 RE-IR (8 rame+ 1 rezerva).
Suplimentarea cantitatilor achizitionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.
CLAUZA SUSPENSIVĂ:
Încheierea contractului de achiziție publica este condiționata de obținerea/ aprobarea finanțării achiziției de produse (RE-IR) și servicii de mentenanță din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar în situația în care se respecta dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislației privind finanțele publice.
În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării achiziției de produse (RE-IR) și servicii (mentenanță) din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, ARF va aplica prevederile art.212 alin.(1) lit.c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. ARF estimează ca va obține finanțarea necesara semnării contractului in semestrul al I-lea al anului 2023.
ARF precizează că va încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate prin semnarea contractului de finanțare sau prin alocarea de fonduri din bugetul de stat conform mențiunilor de mai sus.
Perioada maximă pentru care operează clauza suspensivă este de 12 luni.
În cazul în care, indiferent de motive, contractul de finanțare nu se va semna sau nu vor putea fi aprobate fonduri din bugetul de stat conform mențiunilor din prezenta secțiune, ARF își rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) din Legea 98/2016, actualizată. Ofertanții din cadrul acestei proceduri acceptă că ARF și/sau finanțatorul nu pot fi considerate răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia și indiferent dacă autoritatea contractantă și/sau finanțatorul au fost notificate asupra existenței unui asemenea prejudiciu.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări, înainte de data limită de depunere a ofertelor: 20 zile.
AC va răspunde la solicitările de clarificări, până cel mai târziu, în cea de-a 11-a zi dinainte de data limită de depunere a ofertelor.
Cod CPV principal
34620000-9
Număr de referință
37314940_RE-IR_2022_PNRR
Monedă
RON
Loturi
Număr
1
Titlu
Default lot
Informații suplimentare
În cazul în care, indiferent de motive, contractul de finanțare nu se va semna sau nu vor putea fi aprobate fonduri din bugetul de stat, autoritatea contractantă își rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) din Legea 98/2016, actualizată.
Ofertanții din cadrul acestei proceduri acceptă că AC și/sau finanțatorul nu pot fi considerate răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia și indiferent dacă autoritatea contractantă și/sau finanțatorul au fost notificate asupra existenței unui asemenea prejudiciu. Ofertanții din cadrul acestei proceduri își asumă întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația aplicării clauzei suspensive.
Monedă
RON
Locul
Calea ferată din România, pe secțiile de circulație inter-regională pe care vor circula cu precădere RE-IR (Anexa 8 a CS)
Criteriile de selecție
Cel mai bun raport calitate – cost
Data de deschidere a ofertelor
10.01.2023, 15:00
Termen limită pentru primirea ofertelor
10.07.2023, 00:00
Disponibilitate (luni)
6
Tip procedură
Licitatie deschisa
Limba
Romana
Documente atașate
6A-3+4_7+8_11+12-L.800_Fir I+Fir II(semnat).pdf.p7s
6A-1+2_5+6_9+10-L.300_Fir I+Fir II(semnat).pdf.p7s
6B_Sectia 300_F1_F2_mai 2022.xlsx.p7s
6B_Sectia 800_F1_F2_mai 2022.xlsx.p7s
Formulare achizitie_RE-IR.docx.p7s
Contract RE-IR2.doc.p7s
caiet de sarcini re-ir2 25.11.2022.pdf.p7s