SCN1118557
Servicii de proiectare si lucrari de executie pentru “Reabilitarea si extinderea sistemului de alimentare cu apa in sat Sohatu si sat Progresu, comuna Sohatu, judetul Calarasi”
Informații generale
Tip
Invitatie de participare
Data publicării
20.12.2022, 10:52
Stare procedura
In desfasurare
Legislație
Legea nr. 98/23.05.2016
Legislație
Legea nr. 98/23.05.2016
Instituție de validare
ANRMAP
Activitate principală
Servicii generale ale administratiilor publice
Autorități contractante
Titlu licitație
Servicii de proiectare si lucrari de executie pentru “Reabilitarea si extinderea sistemului de alimentare cu apa in sat Sohatu si sat Progresu, comuna Sohatu, judetul Calarasi”
Descriere succintă
Titlul proiectului: “Reabilitarea si extinderea sistemului de alimentare cu apa in sat Sohatu si sat Progresu, comuna Sohatu, judetul Calarasi”
Obiectul contractului care urmeaza a fi atribuit:
Servicii de proictare (PT+DDE, DTAC, Asistenta Tehnica), Verificare tehnica de specialitate si executie lucrari pentru infiintare retea de apa
Autoritatea contractanta decide folosirea contract de lucrari (proiectare si executie).
In justificarea alegerii contractului de lucrari ca tip de contract stau urmaoarele:
Autoritatea Contractanta a elaborat Studiul de Fezabilitate prin proiectantul SC VEST INSTAL SRL, in anul 2021. Prin documentatia tehnica complexa au fost determinate in mod clar lucrarile ce urmeaza a fi proiectate si executate in vederea realizarii obiectivului de investitie.
1. - Reglementarile HG 907/2016 care pun bazele un proces de tip proiectare si executie
2. - Legislatia care reglementeaza calitatea in constructii, autorizarea constructiilor, etc
3. - Interdependenta tuturor lucrarilor si necesitatea gestionarii acestora un mod unitar, de catre un antreprenor unic (inclusiv asociere de firme)
4. - Existenta unui deviz de lucrari generat de Studiul de Fezabilitate
5. - Aprobarea indicatorilor proiectului si asigurarea bugetului
Urmare a aspectelor prezentate mai sus, Autoritatea justifica decizia de a nu imparti pe loturi obiectivul de investitie.
In cadrul obiectivului de investitii nu exista obiecte de constructie cu functionalitate distincta, fiecare activitate / categorie de lucrari fiind intercorelata intr-un ansamblu unitar care nu se poate separa.
Mai mult decat atat, fiecare categorie de lucrari se adreseaza aceleiasi piete a muncii si aceluiasi cod COR / CAEN ceea ce conduce la o utilitate maxima prin incredintarea contractului unei singure companii / asocieri.
Complementar, decizia autoritatii de a nu imparti pe loturi achiztia are in vedere si urmatoarele argumente:
a. Tipul contractului – proiectare si executie – prespune elaborarea proiectarii la nivel PT si a DDE si emiterea Autorizatiei de Construire. Avand in vedere abordarea unitara a serviciilor de proiectare PTE in baza documentatiei SF existenta si emiterea unei singure Autorizatii de Construire, nu se justifica lotizarea executiei.
b. Se creaza premisele incalcarii scopului principal al achizitie publice, anume acela de a asigura conditii de eficienta economica, deoarece, in cazul de fata, impartirea s-ar putea face doar pe servicii de proiectare / executie lucrari, astfel s-ar genera costuri multiplicate atat in cadrul autoritatii contractante in vederea atribuirii procedurilor si in vederea derularii managementului de contract. Mai mult, contractele de tip proiectare si executie transfera riscul financiar asupra Contractorului.
c. Se creaza premisele restrangerii concurentei deoarece achizitii de valori estimate foarte mici nu sunt atractive pentru multi dintre operatorii economici in domeniu, existand posibilitatea nedepunerii niciunei oferte avand in vedere ca exista costuri de organizare de santier, mobilizare si demobilizare utilaje si personal, care sunt aceleasi si pentru o lucrare de 1 km si pentru una de 6 km, nefiind rentabil un contract de valori mici.
d. Organizarea pe loturi a contractului ar conduce la un timp mai lung de evaluare a ofertelor. Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări inainte de data limită de depunere a ofertelor este de 12 zile. Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 7 zile de data limita de depunere a ofertelor.
Număr de referință
4445214/ 1 / 15.12.2022
Tip contract
Lucrari
Valoare estimată
12132763.05
Monedă
RON
Loturi
Număr
1
Titlu
Default lot
Informații suplimentare
- din bugetul local – HCL nr. 30/14.11.2022 de aprobare a indictorilor economici si de angajare de suportare a cheltuielilor neeligibile
- Contract de finantare Programul de Investitii Anghel Saligny in urma aprobarii cererii de finantare nr. MDLPA 860/11.02.2022
- alte surse legal constituite
CLAUZA SUSPENSIVĂ - Procedura de atribuire/achiziția este inițiată sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de încheierea contractului de finanțare prin Programul National de Investitii “Anghel Saligny”, semnarea contractului făcându-se cu respectarea dispozițiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidenţa legislaţiei privind finanţele publice. Având în vedere dispozițiile Legii 98/2016 și HG nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, Autoritatea Contractantă precizează că va încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate prin semnarea contractului de finanțare. În cazul în care, indiferent de motive, contractul de finanțare nu se va semna, Autoritatea Contractantă, după primirea notificării din partea MDLPA cu privire la neacordarea finanțării, își rezervă dreptul de a anula procedura de atribuire în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare, în conformitate cu prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza 2 din Legea 98/2016 cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziție publică. Ofertanții din cadrul acestei proceduri înțeleg că Autoritatea Contractantă și/sau MDLPA nu pot fi considerați răspunzători pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia și indiferent dacă Autoritatea Contractantă și/sau MDLPA au fost notificați asupra existenței unui asemenea prejudiciu. Ofertanții din cadrul acestei proceduri acceptă utilizarea condițiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumându-si întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația descrisă. Clauza suspensiva are o valabilitate de 10 luni. In conditiile in care dupa expirarea valabilitatii clauzei, Autoritatea Contractanta nu poate asigura finantarea necesara incheierii contractului si implementarii acestuia, aceasta isi rezerva dreptul de a anula procedura de atribuire, în conformitate cu prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza 2 din Legea 98/2016 cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziție publică.
Monedă
RON
Județ
Călăraşi
Locul
Comuna Sohatu
Criteriile de selecție
Cel mai bun raport calitate – pret
Data de deschidere a ofertelor
12.01.2023, 15:00
Termen limită pentru primirea ofertelor
12.05.2023, 00:00
Disponibilitate (luni)
4
Tip procedură
Procedura simplificata
Limba
Romana
Documente atașate
0.Alimentare cu apa_Sohatu_SF_v01.pdf.p7s
2022_SOHATU_APA_FORMULARE (TERT EXP.SIM).docx.p7s
2022_SOHATU_MODEL CONTRACT_PROIECTARE SI EXECUTIE_CLAUZA AJUSTARE (2).docx.p7s
Caiet_sarcini.pdf.p7s
DG Sohatu apa.pdf.p7s
instructiuni ofertanti.pdf.p7s
Studiu geotehnic apa.pdf.p7s
Studiu hidrogeologic Sohatu_expertizat INHGA.pdf.p7s